En god by å vokse opp i

En by som er god for barna, er god for alle. KrF arbeider for at alle barn i Bergen får en god og trygg oppvekst.

Bilde av Joel Ystebø.
Joel Ystebø, 1.-kandidat Bergen KrF. Foto: Sharon x Aron

Familiefattigdom

Stadig flere barn vokser opp i familier med lav inntekt. Vi vet av barnefattigdom skaper utenforskap og fjerner mulighet til å delta på fritidsaktivtieter. KrF vil bekjempe barnefattigdom ved å tilby alle under 18 år aktivitetskort som kan brukes på kino, svømming og andre aktiviteter. Vi vil sikre utlånssentraler for fritidsutstyr i alle bydeler.

KrF tror på familien

Alle barn har ulike behov, og alle familier og  forsørgere trenger rom til å få hverdagen til å gå rundt. KrF vil gjøre det enklere å være familie i Bergen. Familienes valgfrihet må sikres. KrF vil tilby kommunal kontantstøtte til barnet er to år, sikre mulighet til deltidsplass i barnehage og innføre fleksibelt barnehageopptak med en ekstra opptaksrunde i året.

KrF vil:

• ha utlånssentraler (BUA) i alle bydeler
  • tilby aktivititetskort til alle barn og unge under 18 år
  • tilby kontantstøtte frem til barnet er 2 år
  • etablere flere rusfrie møteplasser for ungdom

KrF vil at Bergen skal være en god by å vokse opp i. Lurer du på hvordan vi skal få det til? Les mer her