Morten Helland gjenvalgt som fylkesleder

Bilde : Jakob Enerhaug

Vestland KrF, samlet til fylkesårsmøte i Bergen denne helgen, gjenvalgte Morten Helland fra Bømlo som fylkesleder. Morten har vært fylkesleder side 2020.

«Eg ser fram til å fortsette å vera med å bygga KrF-laget i Vestland. Vi går inn i ei viktig tid fram mot fylkes- og lokalval, og eg meiner alle kommunar vert betre av å ha KrF godt representert. Og så skal vi bidra til å løfte nasjonalt, vi treng eit sentrumsparti med sterkt, gult hjerte med politikk som strekker seg langt ut over oss sjølv.»

Morten Helland

Med seg i ledertrioen har han Ragnhild Stav fra Fjaler som 1. nestleder. Ragnhild ble valgt inn i fylkesstyret i fjor og sto ikke på valg i år. Ragnhild sier hun er takknemlig for tilliten fylkesårsmøtet har vist, og er glad for å kunne representere tidligere Sogn og Fjordane i ledertrioen.

Jarle Skeidsvoll fra Osterøy ble også gjenvalgt som 2. nestleder. Han sier han er glad for at årsmøtet viser han tillit. Han har tro på at han kan bidra til å styrke engasjementet i Vestland i perioden frem mot neste lokalvalg. Sammen skal vi vise at KrF er et tidsaktuelt parti for de fleste folk.

Fylkesledelsen i Vestland KrF består i tillegg til disse 6, av styremedlem Malin Andvik og Jarle Jacobsen, leder av fylkestingsgruppen Trude Brosvik,  leder av Vestland KrFU Marta Rydland Kjelby, leder av Bergen KrF Per-Erik Gåskjenn og leder av Vestland KrFK Ingvill Kvalsnes Blom.