– Det beste argumentet for trolleybuss; nemleg kutt i CO₂-utslepp, er borte, sidan vi no har elektriske bussar. Då må vi bruke pengane klokt, på betre kollektivtilbod, seier Trude Brosvik (KrF).

Vestland fylkeskommune har vedteke å legge ned trolleybussnettet i Bergen og erstatte det med elbussar. Vedtaket vart fatta i Fylkestinget denne veka etter debatt om både økonomi og miljø. Elbussane vil sikre låge CO₂-utslepp samtidig som driftskostnadene blir meir berekraftige.
Bybanen AS peikar i ei styresak på at det vil koste om lag 247 millionar kroner å sette trolleybussnettet i stand dei neste fire åra. Dokumentet skildrar infrastrukturen som sterkt nedsliten, med 188 master som nærmar seg slutten av levetida, og behov for utskifting av fleire tekniske komponentar for å sikre trygg drift.
Brosvik understrekar at det ikkje er klokt å kaste hundrevis av millionar på eit system utan framtid:
– Vi må ikkje la oss styre av ein sunk cost fallacy. No får vi eit moderne kollektivsystem som kombinerer miljøvennleg transport med økonomisk ansvar, seier ho.
Med elbussar får Bergen eit kollektivtilbod som både er miljøvenleg og økonomisk berekraftig, og som kan utviklast vidare for framtida.