Tredjekandidat Alf Magne Grindhaug

Her kan du bli bedre kjent med tredjekandidat på stortingslisten vårAlf Magne Grindhaug.

Alf Magne Grindhaug er 54 år, gift og har tre barn i alderen 12-18 år.
Han kommer fra den idylliske sommerbyen Skudeneshavn – helt sør på Karmøy.

Han er ungdommen som reise fra bygd til bygd for å spille til dans på slutten av åttitallet.
Han er pianisten i Ten-sing koret som fant tonen og giftet meg med dirigenten.

Jeg hegner om et samfunn som bygges nedenfra, hvor avgjørelser tas nærmest mulig der hvor menneskene er og hvor vi tar ansvar for hverandre.

Alf Magne har alltid, på en eller annen måte, vært engasjert i frivilligheten. Både innen idrett, ungdoms- og kristent arbeid. Han vært aktivt med i både barne-, ungdoms- og blandakor i mange år. Turer i skog og mark og langs våre flotte strender med kamera på skulderen er en av Alf Magne sine store lidenskaper.

Bilde av Olaug V. Bollestad og Alf Magne Grindhaug
Olaug V. Bollestad sammen med Alf Magne Grindhaug.

Det er ingen hemmelighet at han er opptatt av fotball, hvor det største målet er at Haugesund til enhver tid skal klare seg bedre enn Viking på fotballbanen.

Størstedelen av livet har Alf Magne drevet butikk innen bok- og fotobransjen i tillegg har han i mange år har deltatt i styrearbeid i landsdekkende kjeder innenfor disse bransjene.

Ingen mennesker er like, alle har forskjellig behov og det er den enkelte som vet best hvordan hverdagen skal styres. Derfor er jeg glad for at mitt parti legger vekt på at familien skal styrkes, – ikke styres.

Hans engasjement i politikken og KrF startet da han som FAU medlem stod i kampen mot skolenedleggelse. En kamp som i første omgang ble tapt, men som til slutt ente opp i etablering av kommunens første kristne friskole. Sørhåland barneskole i Skudeneshavn har i dag 120 elever.

I denne fasen fikk han øynene opp for hvor viktig det var med politikk og valgte å engasjere seg i KrF, da KrF er partiet som ligger hans hjertet nærmest. Han havnet i kommunestyret i Karmøy ved første forsøk, ble lokallagsleder og i dag er han varaordfører i kommunen på ytre Haugalandet.

Alf Magne Grindhaug i styrekranhus

Vi er heldige som lever i et velferdssamfunn, dette har ikke kommet av seg selv. Vi må skape verdier for å utvikle velferdssamfunnet vårt, derfor er det viktig å legge til rette for næringsutvikling i hele landet. Vi må legge til rette for at den høye kompetansen i næringslivet vårt blir en viktig bidragsyter til det grønne skiftet.