Rogaland KrFU kåret til årets fylkeslag!

På helgens landsmøte på Gardermoen vant Rogaland KrFU prisen for årets fylkeslag i ungdomspartiet. Det er første gang siden 2002 at Rogaland vinner utmerkelsen.

Bilde av Jonas Andersen Sayed hvor han viser diplomet for Årets fylkeslag
En stolt fylkesleder i Rogaland KrFU, Jonas Andersen Sayed, mottok prisen som årets fylkeslag på festmiddagen på KrFU landsmøtet forrige helg.

Prisene for årets fylkeslag og lokallag er hvert år et fast innslag på KrFUs landsmøte, og det alltid knyttet stor spenning til hvem som stikker av med de gjeve prisene for arbeidet fylkes- og lokallaget har lagt ned det foregående året.

Hvem som vinner prisene blir bestemt av KrFUs arbeidsutvalg (leder og nestledere), og det var leder Martine Tønnessen som presenterte årets vinnere.

– Årets fylkeslag er et robust og bunnsolid fylkeslag. Fylkeslaget har igjennom det siste året bidratt til mye aktivitet, levert politiske forslag og vært aktiv i lokal og nasjonal media. Flere i fylkeslaget har skrevet leserinnlegg og engasjert seg. De har vært aktive ververe, stått på stand og det er alltid kvalitet i det de leverer, het det i begrunnelsen.

– Kontoret blir dessuten rørt over de fine årsmeldingene og aktiv bruk av Hypersys (medlemsregisteret), i tillegg til høy forståelse av GDPR. Jeg for min del vil understreke det faktum at fylkeslederen har løftet og levert forslag til behandling i landsstyret og kommet med innspill på medieuttalelser og fokusområder, avsluttet Tønnessen før hun avslørte at årets vinner var Rogaland KrFU.

I en kort kommentar sier fylkesleder Jonas Andersen Sayed at han på vegne av fylkeslaget er svært glad for å endelig ta prisen med hjem til Rogaland.

– Det siste året har vært veldig bra for vår del, og det varmer å få en så god bekreftelse på gjør ting riktig. Dette var derimot en lagseier, og jeg gleder meg til å ta fatt på et nytt år med mange nye engasjerte og dyktige KrFU-ere i styret, sier Sayed.

For ordens skyld ble våre venner i Kvinesdal KrFU kåret til årets lokallag. Gratulerer!