Oddny Helen Turøy gjenvalgt som fylkesleder

Nyvalgt fylkesledelse i Rogaland KrF. Fra venstre; 2. nestleder Alf Magne Grindhaug, fylkesleder Oddny Helen Turøy og 1. nestleder Reid Ivar B. Dahl.

Rogaland KrF, samlet til fylkesårsmøte i Sandnes denne helgen, gjenvalgte Oddny Helen Turøy fra Sandnes som fylkesleder. Turøy har vært fylkesleder side 2018.

Jeg synes det er større å bli gjenvalgt enn det var å bli valgt første gang, sier en beveget Tuøry, og legger til at hun opplever dette som en stor tillit fra fylkesårsmøte. Videre sier Turøy at hun er motivert for å gjøre en viktig jobb sammen med resten av laget. Vi har en stor jobb foran oss, der vi skal løfte KrF sin politikk lokalt og regionalt.

Med seg i ledertrioen har hun Reid Ivar B. Dahl fra Hå som 1. nestleder. Dahl har også vært i fylkesledelsen siden 2018. Dahl sier han er takknemlig for tilliten fylkesårsmøtet har vist han. Han er veldig klar for å ta tak i den store jobben som ligger foran partiet inn mot kommune- og fylkestingsvalget i 2023.

Alf Magne Grindhaug fra Karmøy ble valgt som 2. nestleder. Grindhaug har ikke vært med i fylkesledelsen tidligere. Han sier han er glad for at årsmøtet viser han tillit. Han har tro på at han kan bidra til å styrke laget i perioden frem mot neste lokalvalg. Sammen skal vi vise at KrF er et folkeparti og tydeligere vise hva vår politikk betyr for den enkelte i samfunnet vårt.

På fylkesårsmøtet ble Anne Kristin Bruns gjenvalgt som leder av Rogaland KrF Kvinner.

Fylkesledelsen i Rogaland KrF består i tillegg til disse fire, av leder av fylkestingsgruppen Solveig Ege Tengesdal og leder av Rogaland KrFU Torkel Johannes Bjuland.