Fylkestingsrepresentanten for Innlandet KrF: Charlotte Veland Hoven

Charlotte V. Hoven

Charlotte er 36 år gammel, gift og mamma til tre flotte barn og er utdannet lærer. Nå vil hun straks tre inn i en helt ny rolle i jobb som nyansatt branninspektør ved Hedmarken Brannstasjon, med fokus på forebygging.

Charlotte er folkevalgt til å representere KrF i kommunestyret i Hamar og på fylkestinget til Innlandet. Hun brenner altså både for Hamar som hamarsing og for Innlandet som stolt innlending. Hun ønsker derfor å beholde Innlandet som fylke og ikke oppløse.
Charlotte ser klart fordelene med å ha slått Oppland og Hedmark fylke sammen, med tanke på å være en konkurransedyktig region på Østlandet. I tillegg ser man at næringslivet er blitt styrket av sammenslåingen.
Charlotte Veland Hoven er ei som tar tilliten fra de som valgte henne, og ansvaret som kommer med den på alvor og ønsker å være en representant for hele Innlandet fylke.

Charlotte var vår førstekandidat under Stortingsvalget i 2021, og fikk reise rundt i store deler av Innlandet i forbindelse med valgkampen for å møte lokallagene.
Det var en innholdsrik, intens og spennende periode som hun helt klart ikke ville vært foruten.
Noe av inntrykkene etter disse turene er hvor vakkert fylket vårt er, og at Innlandet er verdt å kjempe for. Ikke bare de store byene i Innlandet, men også de små tettstedene spredt rundt i vårt store fylke.

Charlotte er opptatt av skolepolitikk som at skolestarterne skal få en myk start med fokus på å leke seg til læring fremfor store krav til prestasjon fra dag én. Hun er også opptatt av psykisk helse og en praktisk politikk som tar tak raskt når man ser behovene. Dette har de siste årene vist at det er behov for.
Bevaring av retten til trosfrihet og styrke frivilligheten er også politiske områder hun vil løfte frem.

Charlotte V. Hoven

For å koble av pakker Charlotte tursekken med hengekøya si og sover ute minst én gang i måneden. Dette har hun gjort hver måned i over 2 år. Disse utfluktene er gull verdt for sjelefreden og kreativiteten hennes.
Hun elsker solen, kaffe, ishockey, kulturelle arrangement og stupetårnet.