– KrF sin stemme trengs mer enn noen gang

Maria Moe
Foto: Astrid Waller

Maria Moe (26) fra Råde er KrFs førstekandidat i Østfold.
– KrF sin stemme trengs mer enn noen gang. Jeg brenner spesielt for barn og unge, og en god eldreomsorg, og gleder meg til valgkamp! sier Maria Moe.

Moe er til daglig politisk rådgiver for Kjell Ingolf Ropstad i barne- og familiedepartementet. Nå er hun motivert for å representere Østfoldbenken på Stortinget.

– Nå skal vi ta Norge ut av koronakrisa, og da er det viktig å støtte det private næringslivet og skape arbeidsplasser. Østfold er en region med stort potensiale på næringsliv og landbruk, og jeg ser frem til å bidra til å styrke det i tiden fremover.

Maria Moe har permisjon fra jusstudiene ved Universitetet i Oslo for å jobbe som politisk rådgiver for KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad i Barne- og familiedepartementet. Tidligere har hun jobbet som politisk rådgiver for helsebyråden i Bergen og vært trainee for KrFs stortingsgruppe. Hun har tidligere hatt tillitsverv i Kristelig Folkepartis Ungdom, både som fylkesleder i Østfold og medlem av sentralstyret og internasjonalt ansvarlig i ungdomspartiet. Ved siden av politikken og studier har hun jobbet flere år i bank, og representert Norge som ungdomskandidat til FNs generalforsamling.

Her er hele Stortingsvalglisten for Østfold:

1. Maria Moe
  2. Einar Kiserud