Kontinuitet og politisk bredde med Britt Gulbrandsen innstilt på topp for KrF i Østfold

Britt Gulbrandsen

Britt Egeland Gulbrandsen (61) fra Spydeberg er innstilt på førsteplass på KrFs fylkestingsliste i Østfold. Britt Gulbrandsen er fylkesleder i Viken KrF og har lang erfaring fra fylkestinget både i gamle Østfold og Viken.

– Takk for tilliten. Jeg gleder meg til å reise rundt i Østfold og bli enda bedre kjent for på den måten å kunne lage politikk som treffer våre innbyggere. KrF er et kristendemokratisk parti som bygger sin politikk på menneskeverd, nestekjærlighet og ta vare på jorda vår inkludert det grønne skifte. Samfunnet bygges nedenfra med hjelp av alle vi som bor i Østfold. Fylkeskommunen og det offentlige skal legge til rette slik at alle kan leve gode liv. Svaret på mange av de utfordringene vi lever med i dag kan finne sin løsning når vi tar vare på menneskene og naturen rundt oss, sier Gulbrandsen.

– Britt E. Gulbrandsen representerer kontinuitet og politisk bredde for den helhetlige politikken for familiene, menneskeverdet og omsorgen for de fattige som KrF er opptatt av,  kommenterer leder av nominasjonskomiteen, Bjørnar Grønbech

På andre plass har nominasjonskomiteen innstilt Bjørn Lande (54) fra Sarpsborg. Lande er en nykommer i fylkespolitikken, men har de siste årene spilt en sentral rolle i fylkeslaget som både lokallagsleder i Sarpsborg og nestleder i Viken KrF.

– Jeg er stolt, takknemlig og ydmyk for å bli vist slik tillit. Det motiverer. Jeg gleder meg masse over denne muligheten til å kunne jobbe for all den flott KrF politikken, sier Lande.

Constance Thuv (22) fra Fredrikstad er innstilt som ungdomskandidat på tredjeplass. Constance har bred erfaring blant annet som fylkesleder i Viken KrFU.

Nominasjonskomiteens leder er derfor svært tilfreds med innstillingen som legges frem for nominasjonsmøtet.

– Jeg er veldig fornøyd og stolt over at vi har fått en slik god liste for Nye Østfold KrF, sier Bjørnar Grønbech.

Den endelige lista skal vedtas på nominasjonsmøte mandag 21. november.

Her er nominasjonskomiteens innstilling i sin helhet:

1. Britt Egeland Gulbrandsen
  2. Bjørn Lande