Ida Lindtveit Røse topper Akershus-listen for KrF

Ida Lindtveit Røse
Foto: Astrid Waller

KrFs nominasjonskomite for Akershus har i dag lagt frem lista over kandidater til Fylkestingsvalget.

På topp står den erfarne Ida Lindtveit Røse, som har bred politisk erfaring. Ida Lindtveit Røse er tidligere vikarbarne- og familieminister og KrFU-leder, og er nå gruppeleder for Viken KrF. På andreplass foreslår nominasjonskomiteen Lars Birger Salvesen (Eidsvoll) og Sarah Løvstad (Nannestad) er foreslått 3. plass.

– Jeg er veldig takknemlig for tilliten fra nominasjonskomiteen. Jeg ønsker å være med på å bygge nye Akershus fylke. Jeg vil jobbe for å styrke laget rundt elevene på videregående skole, sikre et videre utbygget kollektivtilbud og sørge for gode forutsetninger for vekst og utvikling for små og store bedrifter, sier Ida Lindtveit Røse.

Sturla Henriksbø har ledet nominasjonskomiteen. Han er veldig fornøyd med listen som nå legges frem.

– Ida Lindtveit Røse representerer på en suveren måte den helhetlige politikken for familiene, menneskeverdet og omsorgen for de fattigste som KrF er opptatt av. Vi er stolte over å kunne tilby velgerne Ida som førstekandidat til Fylkestinget.

Nominasjonsmøtet til KrF i Akershus vil avholdes på Fylkeshuset, Galleri Oslo 7. november kl 18.00

Kontaktinformasjon:
Sturla Henriksbø, mobil 41217030. Leder av nominasjonskomiteen