Fylkestinget uke 42

Denne uka møtte KrF ved Hilde Huru på fylkestinget, for første gang siden i vår. Her følger en liten oppsummering av tinget.

Vi er en del av posisjonen i Finnmark, og fikk gjennom en del saker og uttalelser gjennom posisjonen. Samtidig markerte vi oss uenige i deler av posisjonens politikk.

Fylkestinget skulle komme med en høringsuttalelse til den nye motorferdselsloven. Vi mener den i seg selv var ganske god, men vi var skeptiske til at uttalelsen gikk veldig langt i å åpne opp for barmarkskjøring. Vi mener vi m å balansere mellom vår mulighet til å kjøre på barmark, og å verne den fantastiske naturen vi har.

Hilde på talerstolen

Samtidig er vi glad for å være med på en del uttalelser fra fylkestinget. Vi krever at regjeringen ser behovet for FOT-rutene i Finnmark, og er med på å opprettholde dette viktige tilbudet.

I tillegg satt posisjonen av 155 millioner i neste års budsjett til å pusse opp skoler, bygge gang- og sykkelstier og til bygging av kombikai på Ingøy. Dette er vi veldig stolte av å kunne være med på. Les om det her: