Einar Kiserud (37) fra Spydeberg er innstilt på andreplass til KrFs stortingsliste i Østfold

EInar Kiserud

Einar Kiserud er til daglig bonde og driver med økologisk melkeproduksjon.

– Jeg takker for tilliten og ønsker å jobbe for de svakeste i samfunnet, at småbarnsforeldre kan få økt valgfrihet og ikke minst å styrke og utvikle norsk landbruk og matproduksjon. Gjennom de siste årene i regjering har vi vist at KrF drar politikken i retning sentrum, og jeg tror at KrF vil være det trygge valget også i framtida for alle som er opptatt av menneskeverd, nestekjærlighet og forvalteransvar.

– Komitéen er veldig glad for å presentere Einar Kiserud som vår andrekandidat, sier leder i Nominasjonskomitéen Bjørnar Grønbech.

– Med Einar får vi en kandidat som er godt kjent innen landbruket og sitt fagmiljø. Einar er opptatt av de svakeste i samfunnet, valgfrihet for småbarnsfamiliene og at vi styrker og utvikler norsk landbruk. Einar er også kjent fra filmen Uår, påpeker Grønbech.

Allerede før helgen ble Maria Moe (26) fra Råde presentert som KrFs toppkandidat i Østfold til neste års stortingsvalg.

Tidligere KrFU-leder Herman Midtsjø (21) fra Fredrikstad er foreslått på 3.plassen.

– Det er utrolig stats at nominasjonskomiteen ønsker meg som ungdomskanditat. KrF trengs på Østfoldbenken. Nå starter jobben med å vinne tilbake mandatet vårt, og få Maria inn på tinget, sier Herman engasjert.

– Herman er en dyktig formidler med stort engasjement og spesiell appell til unge velgere. Tross sin unge alder har Herman vært engasjert i KrF over lang tid og er nå 1.vara til sentralstyret for KrFU sentralt, opplyser Grønbech.

Nominasjonskomiteen i Østfold er glad for å presentere en meget god liste med kandidater, som representerer fylket med god erfaring, god aldersspredning og kandidater som dekker hele fylket, og ikke minst vil begeistre og mobilisere mange til å stemme KrF ved stortingsvalget neste år, sier nominasjonskomitéens leder Bjørnar Grønbech

For mer informasjon kan du kontakte:
Bjørnar Grønbech, tlf 40401889
Maria Moe, tlf 41215247