Anbefalingen til nytt sentralstyre er klar: Disse foreslår valgkomiteen at skal lede KrF de neste årene!

I dag legger en samlet valgkomite frem sin anbefaling til et nytt sentralstyre for KrF de neste to årene.

Smilende partiledelse, Kjell Ingolf Ropstad, Olaug Bollestad og Ingelin Noresjø
Valgkomiteen foreslår at partileder Kjell Ingolf Ropstad, 1. nestleder Olaug V. Bollestad og 2. nestleder Ingelin Noresjø skal fortsette som partiledelse de neste to årene.

KrF skal ha sitt landsmøte i månedsskiftet april-mai, fra torsdag 29. april til søndag 2. mai. På landsmøtet skal partiet vedta ny politikk og nytt program for stortingsperioden 2021-2025. I tillegg skal landsmøtet velge nytt sentralstyre. I dag legger en samlet valgkomite frem sin anbefaling.

– Jeg er glad for at komiteen leverer et forslag til nytt sentralstyre med dyktige KrF-ere som utfyller hverandre og ønsker å legge ned en innsats for partiet. Vi er inne i et viktig valgår og komiteen er overbevist om at disse vil markere KrF tydelig i tiden framover, sier en fornøyd leder for valgkomiteen, Olav Moe.

Innstillingen er som følger:

Partiledelse:

Leder: Kjell Ingolf Ropstad (agder)

1. nestleder: Olaug V. Bollestad (Rogaland)

2. nestleder: Ingelin Noresjø (Nordland)

Sentralstyremedlemmer:

Karin Bjørkhaug (Trøndelag)

Magne Supphellen (Vestland)

Anders Tyvand (Vestfold og Telemark)

Randi W. Frisvoll (Møre og Romsdal)

Per Sverre Kvinlaug (Agder)

Varamedlemmer